مجلات ایمپکت دار (JCR)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به نظر شما بهترین دانشگاه ایران کدام است؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 2638
بازدید کل : 57116
تعداد مطالب : 442
تعداد نظرات : 157
تعداد آنلاین : 3

ضریب تأثیر (ImpactFactor)، یک شاخص کمی است که برای ارزیابی، مقایسه و رتبه ‌بندی نشریات علمی در رشته‌ های مختلف در سطح ملی یا برای مقایسه مجله ‌ها در سطح بین‌المللی به کار گرفته می‌شود. این شاخص نشان‌ دهنده فراوانی استناد هایی است که در طول یک دوره زمانی مشخص به یک مقاله چاپ شده در یک نشریه داده می‌شود.ضریب اهمیت هر مجله با مجله دیگر و در هر رشته نسبت به رشته ای دیگر متغیر می باشد. به طور مثال شاید یک مقاله با ضریب اهمیت 1.5 در رشته مهندسی عمران بسیار عالی ارزیابی گردد و برای رشته مدیریت ضعیف باشد و برای رشته های پزشکی بین 60 تا 100 باشد. بنابراین ضریب اهمیت بر حسب رشته امری نسبی می باشد و سنجش و مقایسه ضریب اهمیت دو رشته غیر مرتبط مناسب نمی باشد. مقالات دارای ضریب اهمیت را (Web of Science- WoS) نام گذاری می کنند اما مجلات بدون ضریب اهمیت را (ISI Listed) می نامند. یکی از ساده ترین راهکارهای تشخص داشتن یا نداشتن ضریب اهمیت فایل اکسل جی سی آر(JCR) می باشد.از سال ۲۰۱۳ به بعد تعدادی افراد بی نام و نشان در مکانهایی ناشناخته و صرفا با هدف کلاهبرداری از مجلات آکادمیک و پژوهشگران در سطح دنیا آمده‏اند و یک معیارهایی را معرفی کرده‏اند تحت نام هایی نظیر GIF یا Global Impact Factor و یا UIF یا Universal Impact Factor و چندین معیار ایمپکت فاکتور جعلی دیگر. این موسسات با اخذ پول از مجلات این اعداد تقلبی را که هیچ مبنایی بر آنها نیست را به مجلات اختصاص داده‏اند و متاسفانه بسیاری از مجلات معتبر هم با نا آگاهی از این داستان، این ایمپکت فاکتورهای جعلی را روی صفحه اول سایتشان قرار داده‏اند و این امر باعث گمراه شدن هم مجلات و هم پژوهشگرانی که این مجلات را برای انتشار مقالات خود انتخاب می‏کنند شده است.

به عبارتی ساده تر مجلات ISI به دو دسته ایمپکت دار (JCR) و غیر ایمپکت دار (ISI LISTED) تقسیم بندی می شوند. معیار تبیین و تشخیص آنها فایل JCR می باشد. مجله ای که در فایل فوق یافت شود دارای ایمپکت فاکتور می باشد. در غیر این صورت مجله فاقد ایمپکت می باشد.

فایل JCR 2013  دانشگاه آزاد اسلامی از طریق آدرس زیر قابل دریافت می باشد:

http://bayanbox.ir/download/4820881128596501402/JCR2013.xlsx

فایل JCR 2013 وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از طریق آدرس زیر قابل دریافت است:

http://www.msrt.ir/fa/rppc/Files/Fehreste%20%20Nashriate%20ISI%20(JCR)-2013.rar





:: موضوعات مرتبط: مجلات ایمپکت دار (JCR) , ,
:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : ادریس معروفی نیا
ت : سه شنبه 25 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
jalil در تاریخ : 1394/5/28/omranabmehabad - - گفته است :
فایل مجلات معتبر 2013


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');